17.4.22-31.5.22

עינבל ויסמן

INBAL WEISMAN

"חיסון לקיץ הישראלי", היא סדרת צילומים המעניקים למתבונן מזור כנגד עוצמת האור של הקיץ הישראלי. בצילומים, ירקות ופירות קיץ שופעי חום ואור רך המונחים בציפייה בתוך חלון אפל, כשאור שמש אחרון מלטף
הימים המוארים נחים בחיקה של האפלה, עוצמים עיניהם בשלווה, כדי להתעורר לבוקר חדש

contact 0544877309

Whats Up me Qr Code

עינבל ויסמן, חיסון לקיץ הישראלי

אמצע אפריל ועד סוף מאי 2022 בתאטרון ירושלים, בגלריית הסלון והקיר שממול. 

אם היה חיסון לקיץ, הוא היה מוצל, אפל, קריר ועסיסי. מלא פירות טריים ותאורה מלטפת כרוח קלילה של בין הערביים.

לו רק היה חיסון לקיץ הישראלי,  היינו מסתובבים באמצע היום בשבילים מוצלים וקרירים,  והשמש הקופחת היתה מדלגת הלאה מבלי לסנוור, לחמם או לצרוב. כאלו הן התמונות בתערוכה

הצילומים נראים כחלונות מוצלים, המציעים לנו הגנה ונחמה. הפסקת פרי ויין, במקום אפל ונינוח, ותחושה של מסע נוסטלגי בזמן ובמקום.

מיכאל קארו, קארו אמנויות: “השפה האמנותית של עינבל ויסמן שואבת השראה מיצירותיהם בנות האלמוות של האמנים הפלמים במאה ה17 מחד, ומשפע הפירות שהתברכה בהם ארץ ישראל מאידך. 

האמנית בונה את הסצנות תוך שילוב ציורים שהיא מציירת במיוחד ליצירת הרקעים. פירות, ירקות ואביזרים נוספים, היא מלקטת ומציבה בהשראת הסקיצות שיצרה. העמדת המיצב אורכת בין ימים לשבועות, מרגע הרעיון ועד התגשמות הדימוי אותו היא מצלמת באור טבעי ורך בסטודיו שבביתה בחניתה.

כחיסון לאור קיץ מסנוור,המציק לעיניהם של הצופים, נפרשת האפלה המרגיעה.

האפלה אשר אוחזת בתוכה גם את זכרון הבידוד, המוות  והמגיפה וגם את התקווה, שאחרי הקושי והאפלה ישובו האור ושמחת החיים לבתי האנשים.”

על האמנית

עינבל ויסמן, 1975, חניתה. נשואה ואמא לשניים.

אמנית רב תחומית, מציירת, כותבת ומצלמת. מצלמת באור טבעי, במצלמת רפלקס דיגיטלית.

תערוכות

אנשי הגליל. יולי 2016, תערוכה קבוצתית, 17 אמנים מהגליל המערבי ומארה”ב. מטעם הסוכנות היהודית, החברה לפיתוח עכו, “שותפות ביחד” גליל מערבי, עם צילום פורטרט, מוזיאון עוקשי לאמנות.

בארץ אהבתי. אוגוסט 2016, תערוכה קבוצתית, היכל התרבות נהריה.

אנשי הגליל המערבי. אוקטובר 2020, תערוכת קבע קבוצתית, בפרוזדור הרנטגן של מרכז רפואי גליל.

הצד האפל של עינבל ויסמן. תערוכת יחיד, קיץ 2020, גלריית קארו אמנויות חיפה. רסיסים של אור ישראלי. תערוכת יחיד, דצמבר 2021 – 2024 , בית הספר להיסטוריה ע”ש צבי יעבץ, אוניברסיטת תל אביב.